Gerçek bir pazarlama profesyonelinin sahip olması gereken nitelikler arasında pazar araştırması yapmak, reklam ve satış teknikleri bilgisi, iletişim becerileri ve yaratıcılık yer alır. Ayrıca bu kişiler sürekli olarak pazarlama trendlerini takip etmekte, kuruluşların pazarlama stratejilerini sürekli güncellemesi ve iyileştirmesi gerekmektedir. Son yıllarda çevrenizde kendini pazarlama uzmanı olarak tanımlayan birçok kişiye rastlamak mümkün. 

  1. Peki gerçek bir uzman ne yapar? 
  2. Danışman olmanın özellikleri nelerdir? 

Anadolu pazarlama ile hepsini öğrenebilir ve gerçek bir uzmanın sahip olması gereken özellikleri deneyimleyerek keşfedebilirsiniz. Pazarlama sürecinin nasıl işlediğine baktığımızda pazarlama yönetimi; 4 süreçten oluşur: 

  1. Araştırma
  2. Planlama (stratejik taktikler)
  3. Uygulama
  4. Değerlendirme

Ancak, planlamanın 4 veya 5 süreçten oluştuğu gerçeğinden ziyade, bu yönetimin çok boyutlu bir çalışma gerektirdiği unutulmamalıdır. Gerçek bir pazarlama uzmanı, bir şirketin veya bir kuruluşun pazarlama stratejilerini oluşturmak, planlamak ve uygulamak için gerekli bilgi ve becerilere sahiptir. Kuruluşların hedef pazarlarını belirleyerek, ihtiyaçlarını anlayarak ve bu ihtiyaçlara uygun ürün veya hizmetler sunarak hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olurlar.

Anadolu pazarlama, gerçek bir pazarlama uzmanı olmanın inceliklerini yaşayarak öğrenmeyi amaçlayan bir eğitim sitesidir. Bu organizasyonun sunduğu eğitim programları, katılımcılara pazarlama konusunda gerekli bilgi ve becerileri kazandırmakta ve onların gerçek bir pazarlama uzmanı olmalarını desteklemektedir.

Pazarlama Danışmanı Rolü Nedir?

Bir pazarlama danışmanı ekibin parçasıdır. Potansiyel müşteriler kazanmak satışları artırmak için kampanyalar geliştirmeye ve yürütmeye yardımcı olur. İşletmelerin tüketiciler ile hiçbir aracı kurum kullanmadan iletişime geçmesidir. Doğrudan pazarlamada yaygın yöntemler; e-posta, el ilanları ve müşterilere katalog göndermektir. Pazarlama tanımlaması herhangi bir yerden ölçülebilir bir tepkiye veya faaliyete neden olmak; müşterilerin fikirlerini etkilemek amacı ile bir veya daha fazla reklam aracını doğrudan kullanan etkileşimli (çift yönlü) bir sistemdir. Konuyla ilgili detaylı analiz yapılması başarıyı artırır.

Bir pazarlama uzmanı aşağıdakilerden de sorumludur:

  • Şirket web sitelerini sosyal medya hesaplarını yönetme
  • Dijital ve geleneksel kanallarda tutarlı marka bilinci oluşturma
  • Etkili kampanyalar geliştirmek için satış ekibiyle yakın çalışma
  • Olası satış oluşturma - Rekabet analizi daha birçok farklı şey.
Pazarlama uzmanı markasını yeni oluşturan girişimciler veya pazarlamasını güçlendirmek isteyen firmalar için en etkin, güncel istikrarlı çözümler oluşturması gerekir. Çünkü pazarlama pazarın yapısı, büyüklüğü, talebi, pazara uygun ürünü ve pazarın gelişimini kapsamlı inceleyen endüstriyel bir bilimdir. Son yıllarda tüketicilerin e-ticarete duyduğu ilgi giderek artıyor. Yine bu çerçevede ülkemizde çevrim içi platform sağlayıcılarından ödeme sistemlerine; lojistik dağıtım sağlayıcılarına kadar sistemin tüm unsurlarıyla geliştiğini yerli firmaların çoğaldığını görebiliyoruz.