Sosyal pazarlama daha çok tüketicinin gözünden bakabilmeyi sağlamaktadır.

Sosyal pazarlama, bir ürün ya da hizmeti sunarken, topluma faydalı olacak şekilde kitlelerin davranışını etkilemektir. Ürün ya da hizmet hakkında, tüketici tutumunu olumlu yönde değiştirme, inancını artırma adına yapılan bir pazarlama stratejisidir. Bu strateji de öne çıkan, kitlesel satışı ön plana alan doğrudan pazarlama, yapabilmeyi hedefleyen, reklam ve halkla ilişkiyi besleyen, bir süreç yürütülmesidir.

Sosyal Pazarlama Nedir?

Sosyal pazarlama daha çok tüketicinin gözünden bakabilmeyi sağlamaktadır. Tüketicilerin ürün ya da hizmetler ile ilgili yaşadığı sorunlara çözüm getirerek çok daha iyi bir noktaya taşıyabilmek için; tercih edilen sosyal pazarlama yöntemi toplumun en iyi faydayı sağlayabileceği uygulamalar ortaya koymaktır.

Örnek verilecek olursa cam şişe suların günümüzde topluma daha çok pompalanması plastik şişe suların yavaş yavaş tüketim alışkanlıklarından uzaklaştırılması sosyal pazarlamadır. Bunun en önemli sebebi plastiklerin dünya üzerinde yok olabilmesi en zor materyallerden biri olmasıdır. Cam ürünlerin ise geri dönüşüme giderek sağlıklı olmasından kaynaklanarak kullanımının artmasının istenmesi gelecek nesillere daha iyi bir dünya bırakmak ülküsünden gelir. Sosyal medya ve e-bülten yayını ile facebook, twitter ve linkedin gibi hesaplarınızı en verimli şekilde kullanın. E-Bülten yayıncılığı ile ilgili kişilerin posta kutularına ulaşın haberdar edin.